Film Review: Acest lucru schimbă totul

Am crezut că cauza distrugerii climatului este corupția politică, dar am crezut că cauza atât de puțină rezistență populară este ignoranța și negarea. Noul film al lui Naomi Klein Acest lucru schimbă totul pare să presupună că toată lumea este conștientă de problemă. Inamicul pe care îl ia filmul este credința că „natura umană” este pur și simplu lacomă și distructivă și destinată să se comporte în modul în care cultura occidentală se comportă față de lumea naturală.

Cred că acesta este un cadru de spirit din ce în ce mai comun în rândul celor care acordă atenție. Dar, dacă devine vreodată răspândită, mă aștept să fie urmată de epidemii de disperare.

Desigur, ideea că „natura umană” distruge pământul este la fel de ridicolă ca ideea că „natura umană” creează război, sau ideea că natura umană combinată cu schimbările climatice trebuie să producă război. Societățile umane distrug climatul la ritmuri foarte diferite, la fel ca și indivizii din ele. Care ar trebui să presupunem că sunt „natura umană” și care acționează încălcând aceleași?

Cred că este sigur să presupunem că cei care nu recunosc criza climatică vor fi aduși să o recunoască de-a lungul unei curbe în creștere exponențială și este posibil ca tratarea unui public ca și cum ar ști deja cu toții problema este un mod util de a-i duce acolo .

Problema, ne spune acest film, este o poveste pe care oamenii și-au povestit-o reciproc de 400 ani, o poveste în care oamenii sunt stăpânii pământului, mai degrabă decât copiii săi. Faptul că o poveste este problema, spune Klein, ar trebui să ne dea speranță, pentru că o putem schimba. De fapt, trebuie în mare parte să-l schimbăm la ceea ce a fost înainte și la ceea ce a rămas în unele dintre comunitățile prezentate în film.

Cred că asta ar trebui să ne dea speranță este, cred, o cu totul altă întrebare. Fie am trecut de punctul de a putea menține un climat locuibil, fie nu suntem. Fie conferința de la Copenhaga a fost ultima șansă, fie nu a fost. Fie viitoarea conferință de la Paris va fi ultima șansă, fie nu va fi. Fie există o cale de bază în jurul eșecului unor astfel de conferințe, fie nu există. Ori forajul Obama-bebeluș-arctic al lui Obama este ultimul cui sau nu este. La fel și pentru nisipurile de gudron prezentate în film.

Dar, dacă vom acționa, trebuie să acționăm așa cum solicită Klein: nu prin intensificarea eforturilor noastre de control al naturii și nu prin căutarea unei alte planete care să se strice, ci prin reînvățarea de a trăi ca parte a planetei Pământ. decât controlerele sale. Acest film ne arată imagini oribile cu pustiul creat în Alberta pentru a ajunge la nisipurile de gudron. Canada va scuti aproximativ 150 de dolari la 200 miliarde de dolari pentru a extrage această otravă. Iar cei implicați vorbesc în film ca și cum ar fi pur și simplu inevitabil, permițându-și astfel nicio vină. În opinia lor, oamenii pot fi stăpâni ai pământului, dar în mod clar nu sunt stăpâni pe ei înșiși.

In contrast, Acest lucru schimbă totul ne arată culturi indigene unde credința că pământul ne deține mai degrabă decât inversul duce la o viață durabilă și, de asemenea, mai plăcută. Filmul pare să se concentreze pe distrugerea locală imediată a unor proiecte precum nisipurile de gudron și altele, mai degrabă decât pe climatul întregii planete. Dar punctul de a prezenta acte de rezistență locală este clar să ne arate nu numai bucuria și solidaritatea care vin în acțiunea pentru o lume mai bună, ci și să modelăm cum ar putea arăta acea lume și cum ar putea fi experimentată.

De obicei ni se spune că este o slăbiciune a energiei solare pe care trebuie să o funcționeze atunci când soarele strălucește, o slăbiciune a energiei eoliene pe care trebuie să o aștepte să sufle vântul - în timp ce este o putere a cărbunelui sau a petrolului sau a nucleare vă poate face locuința nelocuibilă 24-7. Acest lucru schimbă totul sugerează că dependența de energie regenerabilă de natură este o forță, deoarece face parte din modul în care trebuie să trăim și să gândim dacă vrem să încetăm să ne atacăm casa naturală.

Uraganul Sandy este prezentat ca un indiciu al modului în care natura va informa în cele din urmă pe oameni cine este cu adevărat responsabil. Nu este responsabil pentru că nu am dezvoltat încă o tehnologie suficient de bună pentru a o stăpâni cu adevărat. Nu este responsabil pentru că trebuie să ne modificăm puțin consumul de energie de îndată ce Wall Street aprobă. Nu este responsabil din cauza unei ciudățenii de corupție din guvernul nostru care nu reușește să ajute oamenii în pericol în timp ce bombardează alte persoane îndepărtate pentru a controla mai mulți combustibili fosili cu care să aducă mai mult pericol. Nu. Responsabil acum și pentru totdeauna, indiferent dacă îți place sau nu - dar perfect fericit să lucrezi cu noi, să trăim în armonie cu noi, dacă trăim în armonie cu restul pământului.

David Swanson este autor, activist, jurnalist și radio gazdă. El este directorul WorldBeyondWar.org și coordonator de campanie pentru RootsAction.org. Cărțile lui Swanson includ Războiul este o minciună. El face bloguri la DavidSwanson.org și WarIsACrime.org. El găzduiește Discuție Radio Nation. El este un 2015 Nobel Premiul Nobel pentru Pace.

Urmați-l pe Twitter: @davidcnswanson și FaceBook.