Iz Gaze - da li je bilo kome stalo do nas?

By Ann Wright

Dok se ženske čamce u Gazi pripremaju za izazov u septembru ilegalne izraelske blokade Gaze, Greta Berlin, suosnivač pokreta Slobodna Gaza, podsjeća nas na radost ljudi u Gazi kada su stigli prvi međunarodni brodovi u 40 god. Gaza City port u 2008.

Uz svu tragediju koja okružuje Gazu, uključujući izraelske vojne napade 50-a na Gazu ovog vikenda, moramo se sjetiti ushićenja naroda Gaze da nisu zaboravljeni na taj dan u 2008-u.

Ne samo da su čamci Pokreta za slobodnu gazu još četiri puta uspješno uplovili u Gazu, već su i karavani kopnom nazvani „Viva Palestina“ putovali iz Europe u Gazu preko granice s Egiptom, a međunarodne flote Gaze Freedom Flotilas plovile su 2010., 2011. i 2015. godine i pojedinačno brodovi su plovili 2009., 2011. i 2012. godine.

Ženski čamci u Gazi će otploviti sredinom septembra kako bi ponovo izazvali izraelsku pomorsku blokadu Gaze i pokazali da nam je stalo do ljudi u Gazi.

Gamaal Al Attar,

Avgust, 2008, Gaza

Sunce je sjalo na avgustu 23, 2008, i svi u Gazi su se probudili da bi se pripremili za Dan D. To je dan koji svi u Gazi čekaju dugo vremena; dan ćemo se osećati kao da ima ljudi na svetu koji se brinu za našu patnju. Dan ćemo osjetiti da pripadamo ljudskoj rasi, a naša braća i sestre u ljudskom rodu brinu se za naše svakodnevne borbe. Izviđači iz različitih skautskih grupa su se prijavili da budu u odboru za dobrodošlicu na ribarskim brodovima. Dakle, uputili smo se direktno u glavnu luku Gaze na 08: 00, i zajedno s policajcima koji su tu da osiguraju gužvu, ukrcali smo se na brodove i krenuli na put na otvoreno more.

Sati čekanja u čamcima oboljeli su od svih, a do podneva je većina naše nade odletjela vjetrom. Izgledalo je kao da dva čamca ne dolaze. Bili smo zeznuti. Svi snovi i osjećaji da postoji neko ko se brinuo za nas postajali su sve manji i manji kako je vrijeme prolazilo. Jamal El Khoudari (koordinator kampanje) rekao je na konferenciji za novinare da su se čamci izgubili i dao neki izgovor. Ja i ostali izviđači u Gazi nismo željeli slušati izgovore. Stanovnici Gaze sada su ih željeli ovdje.

Osmijeh koji su bili na svakom licu do jutra, radosni ljudi u luci čekali su na izlasku sunca, i nada da će vidjeti nekoga tko će se brinuti za nas, promijenio se u veliko razočaranje. Do podneva su skoro svi napustili luku i vratili se kući.

Niko ne brine za Gazu

Na povratku kući vidio sam da Gaza izgleda mračnije nego ikad prije, a mala suza mi je pobjegla iz oka. "Izgleda da nema nikoga ko brine za nas", rekao mi je izviđač. Otvorio sam usta da mu kažem da to nije istina, ali nisam mogao pronaći riječ da kažem.

Kao i svi izviđači, otišao sam kući, istuširao se i pokušao odmoriti nakon dugog dana pod jakim suncem. Svi smo u srcu bili i morski bolesni i bolesni. Ležao sam na krevetu da spavam i zaboravim na čovječanstvo. Spustio sam glavu na jastuk i razmišljao. "Sami smo svoji i nikoga nije briga."

Ali brodovi stižu

Tada je moja mama došla u moju sobu s osmijehom na licu, ”Jamal, čamci su vidljivi na TV-u.” Rekla je mama. Pa sam skočio iz kreveta i pitao je: "Kada?" Rekla je, "To su samo udarne vijesti." Ne mogu se sjetiti kako, kada ili zašto sam se našao u autobusu koji se s izviđačima vraćao do luke. Ne mogu se sjetiti kako smo uspjeli ponovo biti zajedno odlazeći u luku Gaza. Svi smo uskočili na različite ribarske brodove i ponovo zaplovili na pučinu.

Tamo, na horizontu, video sam tri elementa: predivan zalazak sunca, SS sloboda, i SS Slobodna Gaza. Na istočnoj strani luke okupljalo se sve više i više ljudi iz Gaze. Ovoga puta njihova razočarana lica nisu bila tamo. Čuli smo ljude kako se smeju visoko i oduševljeni dok su se napinjali da ugledaju čamce.

Za par minuta, oni od nas na ribarskim brodovima su se približili Slobodna Gazai vidjela sam zastavu mira kako visi, a Marija Del Mar Fernandez mašući palestinskom zastavom i vičući. Iznenada sam vidio kako mnoga djeca skidaju majice i skaču u more, plivajući do Slobodna Gaza. Moj mali čamac me je približio čamcima, i dok su mi noge doticale palubu, to me je šokiralo. Moj um je oduvao jer sam zaboravio svaku patnju koju sam imao u svom životu pod blokadom Izraela. Preselio sam se do nekoga ko je bio tako smiren i malo udaljen od svih medija.

"Hej, dobrodošli u Gazu." Rekao sam s osmijehom.

Stalno sam ponavljao ove reči i postajao sve sretniji sa svakim rukovanjem. Sa strane kabine, vidio sam mišića s tetovažama na rukama i lijepu kapu. "Je li on kapetan?" Pitao sam se. Nakon što sam se rukovao s njim, stalno sam razgovarao s njim i za nekoliko trenutaka postali smo prijatelji. On je bio taj fini Italijan koji je napustio Italiju tražeći pravdu i istinu čije je ime Vittorio Utopia Arrigoni. Podijelila sam s njim palestinsku zastavu i počeli smo mahati medijima i desecima tisuća ljudi koji su došli da vide brodove u našoj maloj luci.

Kratko vrijeme čamci su kružili oko luke; tada je bilo vrijeme za evakuaciju čamaca i pozdrav naših gostiju na kopnu u Gazi. Mi izviđači stali smo u red i pozdravljali nove Palestince koji su došli sa svih krajeva svijeta jednom porukom, "Ostanite ljudi".

Nikada neću zaboraviti sve male i velike ruke koje su izašle iz gomile da bi se rukovale s aktivistima. Ne mogu zaboraviti kako su ljudi preplanuli nakon onog vrlo dugog dana čekanja u luci, ali isto tako ne mogu zaboraviti duh u gomili nakon što su ti junaci sletjeli na obalu. Sjećam se da sam tog dana otišao kući sa napunjenom baterijom za život i nadu.

The Boats Brought Hope

Dva broda nisu nužno donosila zalihe ljudima u Gazi, ali su donijeli ono što je još važnije, donijeli su dovoljno nade za više miliona 1.5 ljudi koji žive pod blokadom da ćemo jednog dana biti slobodni.

Ženski čamac do Gaze

Ženski čamci u Gazi će otploviti sredinom septembra kako bi ponovo izazvali izraelsku mornaričku blokadu Gaze i pokazali da se brinemo za ljude u Gazi.

Jedan odgovor

Ostavite odgovor

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *

Vezani članci

Naša teorija promjene

Kako okončati rat

Move for Peace Challenge
Antiwar Events
Pomozite nam da rastemo

Mali donatori nas vode dalje

Ako odaberete da dajete stalni doprinos od najmanje 15 USD mjesečno, možete odabrati poklon zahvale. Zahvaljujemo se našim stalnim donatorima na našoj web stranici.

Ovo je vaša prilika da ponovo zamislite a world beyond war
WBW Shop
Prevedi na bilo koji jezik