Рецензија: Коријени отпора, Ривера Сун

Сун, Ривера (КСНУМКС). Корени отпора. Ел Прадо, НМ: Рисинг Сун Прессворкс.

Рецензију написао Том Х. Хастингс, Децембер КСНУМКС, КСНУМКС.

Ривера Сун је изазвала велику пометњу у релативно малом, али страственом свету ненасилног отпора са својом екстраполативном фикцијом КСНУМКС, Инсурекција маслачка и поново са њеним чаробним романом КСНУМКС, Пут између. Њена најновија, Корени отпора, на врху два та популарна ранија настојања, најизразитије, Сунчево далеко софистицираније ткање најважнијих, а често и тајних елемената теорије и праксе стратешког ненасиља, неприметно је заплет који вуче читаоца.

Потпуно откривање: Сун је пријатељ и колега у националној и међународној заједници оних који образују, обучавају и вежбају ненасилне кампање. Позитивно сам прегледао горе поменута дела и два пута смо је (моји студенти и ја) доводили да говори и тренира на нашем универзитету. Био сам рани читач рукописа првог дела ове књиге. То ће бити један од обавезних текстова на мом летњем курсу, Мировни романи. Као још једна од мојих омиљених списатељица фантастике, Барбара Кингсолвер, Сун пише ангажовано и спакује свој наратив глаголима који отварају очи и блиставим фигурама говора, као и оним завршецима поглавља окачених о литице због којих је немогуће зауставити читање.

Читаоцу се саветује да прочита претходника, Инсурекција маслачка, ако је могуће, сви ликови и исход те приче су познати на почетку ове нове књиге. Прича ове књиге може стајати сама, али зашто се преварити?

Заплет започиње након што је устанак маслачка - верзија људске моћи на неки начин слична оној која је збацила Фердинанда Маркоса на Филипине 1986. - успешно срушила корумпирану и насилну администрацију. Током масовне прославе те победе, неоправдани напад дроновима поклао је многе, укључујући једног од старијих вођа устаничког маслачка, мајку једног од двојице младих главних вођа. После периода жаловања, који је несебично „водио“ привремени председник, руководство маслачка устанка не види легитимну промену у стопама сиромаштва, загађивању екстрактивних индустрија и другим социјалним проблемима. Искључивање једног елитног лидера, схватају, није довољно.

Како се организују да се позабаве овим проблемом, гурајући један важан савезни закон који има за циљ радикално ублажити неке хитне проблеме, организују се скривене силе да разбију покрет на неколико начина. У сваком тренутку, Сунце реално ствара проблеме и решења, продубљује проблеме, све више креативне реплике. Њено схватање онога што се стварно дешава информише своју причу о томе шта се заиста може догодити.

Без расцјепа педантног, сунце вјешто испреплиће објашњења теорија стратешког ненасиља, чинећи роман наставним средством. Неки од изазова у стварним животним кампањама које она успева да уврсти у своју нарацију укључују, али нису ограничени на: главне медије, регрутовање, тактичко секвенцирање, хаковање технологије, насилне бокове, систематску сарадњу, деескалацију, род, генерацијско отуђење, гласине контрола, лажне вести, очување покрета под бруталном репресијом, агенти провокатори, романтично уплитање, вођство у вођство, коалицијска кохерентност, доношење одлука, ненасилна дисциплина, паљење ватре и транспарентност.

Ако сте мушкарац одрастао у САД-у, можда бисте желели да прочитате ову књигу на приватном месту, тако да нико не може да види времена када бисте могли да дођете близу плакања због јасноће савести и бола притисака који су нераскидиво испреплетени у животима побуњеника . Сунце их доводи у живот и њихови животи постају важни, са догађајима који се тако брзо окрећу да у неком тренутку само остајете да читате прошлост прије спавања.

Са својим подцењеним хумором који пружа олакшање од тешких анеуризма, можемо се осмехивати или се чак и смејати. На примјер, волио сам овај одломак, касно у књизи, јер смо стекли познавање толиких карактера, укључујући и цијелу јавну основну школу која је тако добро обучена у ненасилном отпору, затражили су помоћ од локалне полиције да избаце непријатељске приватизаторе приватних корпорација:

Шеф полиције зловољно је зурио у ученике, учитеље и породице и издисао у дугом уздаху. Поштовао је Идах Роббинс, али је изазвала невоље за правду као омиљени коктел након посла. Понекад је пожелео да има нормалан хоби као што је хеклање или маратон.

Написана као „Друга књига трилогије о маслачку“, ова ме надаје да ће Сунце ускоро избацити трећу књигу и можда ће нам, попут Дагласа Адамса, једног дана, дати књиге четврте и пете из трилогије.

~ ~ прегледао Том Х. Хастингс, доцент за рјешавање конфликта, Портланд Стате Университи.

Један одговор