Revizuirea: Rădăcinile rezistenței, de Rivera Sun

Soare, Rivera (2017). Rădăcinile rezistenței. El Prado, NM: Operațiuni de presă în creștere.

Revizuit de Tom H. Hastings, decembrie 26, 2017.

Rivera Sun a provocat o mare agitație în lumea relativ mică, dar pasională a rezistenței nonviolente, cu ficțiunea extrapolativă 2013, Insurecția păpădie și din nou cu romanul ei magic 2016, Calea între. Ultima ei, Rădăcinile rezistenței, depășește aceste două eforturi populare anterioare în mai multe moduri, cel mai surprinzător, țesătura mult mai sofisticată a lui Sun a celor mai importante elemente, dar adesea arcane, ale teoriei și practicii nonviolenței strategice, într-un complot care atrage cititorul.

Dezvăluire completă: Sun este un prieten și coleg din comunitatea națională și internațională a celor care educă, formează și practică campanii nonviolente. Am analizat favorabil lucrările menționate mai sus și noi (studenții mei și cu mine) am adus-o de două ori să vorbească și să se antreneze la universitatea noastră. Am fost cititor de manuscrise timpurii ale primei porțiuni a acestei cărți. Va fi unul dintre textele necesare în cursul meu de vară, „Romanele păcii”. La fel ca un alt dintre scriitorii mei de ficțiune preferați, Barbara Kingsolver, Sun scrie captivant și își împachetează narațiunea cu verbe de acțiune care deschid ochii și figuri de vorbire strălucitoare, precum și acele terminații de capitole suspendate pe stânci care fac imposibilă oprirea lecturii.

Cititorului i se recomandă să citească precursorul, Insurecția păpădie, dacă este posibil, toate personajele și rezultatul acelei povestiri sunt cunoscute la începutul acestei noi cărți. Povestea acestei cărți poate să stea singură, dar de ce să vă înșelați?

Complotul începe după Revoluția Păpădiei - o versiune a puterii oamenilor în unele moduri asemănătoare cu cea care l-a demis pe Ferdinand Marcos în Filipine în 1986 - a dus cu succes o administrație coruptă și violentă. În timpul unei sărbători în masă a acelei victorii, un atac gratuit cu drone a ucis pe mulți, inclusiv pe unul dintre liderii mai în vârstă ai Insurecției Păpădiei, mama unuia dintre cei doi tineri lideri de bază. După o perioadă de doliu, untuos „condusă” de președintele interimar, conducerea Insurecției Păpădiei nu vede nicio modificare legitimă a ratelor sărăciei, a industriilor extractive poluante și a altor rele sociale. Își dau seama că schimbarea unui singur lider de elită nu este suficientă.

Pe măsură ce se organizează pentru a aborda acest lucru prin împingerea unei mari părți a legislației federale menite să atenueze radical unele probleme presante, forțele ascunse se organizează pentru a distruge mișcarea în mai multe moduri. La fiecare moment, Soarele creează în mod realist probleme și soluții, probleme adâncire, replici creative. Înțelegerea ei despre ceea ce se întâmplă într-adevăr informează povestea ei despre ce s-ar putea întâmpla cu adevărat.

Fără o înlănțuire a pedantului, Soarele împletește cu ardoare explicațiile teoriilor nonviolenței strategice, făcând romanul un instrument didactic. Unele dintre provocările cu care se confruntă într-o realitate pe care ea reușește să o aducă în povestea ei includ, dar nu se limitează la: mass-media mainstream, recrutare, secvenție tactică, hacking tehnologic, flancuri violente, cooptare sistemică, de-escaladare, gender, alienare generatională control, știri false, conservarea mișcării sub represiune brutală, agenți provocatori, amestecarea romantică, liderul fără lideri, coerența coaliției, luarea deciziilor, disciplina nonviolentă, backfire și transparența.

Dacă sunteți bărbat crescut în SUA, ați putea dori să citiți această carte într-un loc privat, astfel încât nimeni să nu poată vedea vremurile în care s-ar apropia de plâns la claritatea conștiinței și a durerilor de presiune strâns legate între ele în viața insurecționiștilor . Soare le aduce la viață și viața lor devine importantă, cu evenimente care se învârteau atât de repede încât într-un anumit moment tocmai stai să-ți citești trecerea înainte de culcare.

Cu umorul său subevaluat, oferind scutirea de subiectele serioase de anevrism, putem zâmbi sau chiar râdem din când în când. De exemplu, am iubit acest pasaj, întârziată în carte, pe măsură ce ne-am familiarizat cu atâtea personaje, inclusiv întreaga școală elementară publică antrenată atât de bine în rezistență nonviolentă, încât au ajutat poliția locală să evacueze privatizatorii privați de preluare corporativă:

Șeful poliției a privit îngrozitor la studenți, profesori și familii și a expirat într-un oftat lung. El a respectat-o ​​pe Ida Robbins, dar a provocat probleme pentru justiție ca un cocktail preferat după muncă. Uneori dorea ca el să aibă un hobby normal cum ar fi croșetarea sau maratonul care rulează.

Numită „Cartea a doua a trilogiei de păpădie”, aceasta mă face să sper că Sun va trece în curând la cartea a treia și poate, la fel ca Douglas Adams, ne va oferi, într-o zi, cărțile patru și cinci ale trilogiei.

~ ~ revizuit de Tom H. Hastings, Conflict Resolution Assistant Professor, Portland State University.

Un singur răspuns

1. Am primit un exemplar pentru sufletul meu pereche de Crăciun și, după ce am citit această recenzie, aștept cu nerăbdare să citesc ultima carte a lui Rivera Sun. Mulțumesc.