ויסקונסין הולך לשלום ולצדק: תשע נעצר בשדה וולק

מאת ג'וי פירסט

קולות לאי-אלימות יצירתיים התקשרו עם מספר קבוצות שלום בוויסקונסין לארגן הליכה של 8 יום באורך 90 קילומטר על פני דרום-מערב ויסקונסין בין התאריכים 18-25 באוגוסט. מטרת ההליכה הייתה להפנות תשומת לב וליצור קשרים בין אלימות המשטרה הצבאית בבית לבין הצבא תוך שימוש באלימות בחו"ל באמצעות לוחמת מזל"ט ובאמצעים אחרים. בשני המקרים הקורבנות הם אנשים צבעוניים, מה שמאלץ אותנו לשקף את הגזענות המערכתית של החברה שלנו.

ההליכה החלה במתחם הסיטי / מחוז / כלא במדיסון ב -18 באוגוסט. במחוז הדנים נמצא אחד השיעורים הגבוהים ביותר של פער גזעי בכל מחוז במדינה בנושאים רבים, כולל בכל מה שקשור לכליאה - ומכאן להתחיל את ההליכה בשעה הכלא. למעשה, כדי לגרום לאוכלוסיית הכלא להתאים לכלל האוכלוסייה במחוז דיין, נצטרך לשחרר 350 אנשים שחורים. זה מחריד, במיוחד כשאנחנו מבינים שכל כך הרבה אנשים צבעוניים נמצאים בכלא בגין פשעים לא אלימים ופשעי עוני שאפשר לפתור אותם טוב יותר על ידי התערבויות חיוביות יותר. על כולנו לקום עם אחינו ואחיותינו ולהצהיר כי "החיים השחורים עניינים!"

היו כ-15-20 מטיילים בכל יום כשעברנו דרך האזור הכפרי היפהפה של ויסקונסין - וואונקי, לודי, מעבר למעבורת מרימק, קמפינג בפארק מדינת לייק סטייל וברוקי ארבור, דרך מאוסטון וליסבון החדשה, וכלה בשדה וולק. זה היה שמונה לילות של שינה בבתיהם של תומכים, באוהלים ובמרתפי הכנסייה.

משתתפי ההליכה המשיכו לעבור מזג אוויר סוער שאינו אופייני לוויסקונסין באוגוסט. היה גשם, רוח כבדה וטמפרטורות קרירות מאוד במהלך ההליכה. הטמפרטורות הקרירות היו טובות יותר מאשר הליכה במזג אוויר של 90 מעלות, אך היא עדיין עשתה הליכה קשה. עם זאת, הם המשיכו ללכת 12-15 קילומטרים מדי יום, עקשנים ונחושים.

מה המשיך אותנו כך במשך שמונה ימים? אנשים בוחרים להיות מעורבים בהליכה, בידיעה שזה יהיה קשה ולדחוף אותם לגבולותיהם, אך גם בידיעה שהאלימות הצבאית, בחו"ל ובבית, גורמת לסבל חמור לתמימים רבים ועלינו לעשות משהו בעניין . עלינו להתבטא, להעלות את המודעות, לשתף את חששותינו ובעיקר לקרוא לשינוי. וזה מה שעשינו לאורך כל הדרך כשבנו קשרי ידידות וקשר אחד עם השני, וסיפקנו הסברה והשכלה בדרך. קראנו לשינוי מול מתחם הסיטי / מחוז / כלא במדיסון בתחילת ההליכה, וקראנו לשינוי בשדה וולק בסוף ההליכה, כמו גם לאורך כל המסלול.

ההליכה הגיעה לסיומה באזור מנוחה יפהפה ליד כביש מהיר רועש ליד שדה וולק. שדה וולק הוא בסיס משמר לאומי של ויסקונסין ליד הכפר קאמפ דאגלס, וי. אחת התפקידים שם היא להכשיר כוח אדם להפעלת מזל"טים של צל. למרות שמזל"ט הצל אינו נושא נשק (לפחות זה מה שאומרים לנו), הם נושאים מצלמה המשמשת לרכישת יעד, מעקב והערכה, והם חלק מהתוכנית הגדולה יותר של לוחמת מזל"טים במדינה זו. קואליציית ויסקונסין על הקרקע המזל"טים וסיום המלחמות שומרת על שערי וולק שדה במשך 3 וחצי שנים - עם שלוש פעולות של התנגדות אזרחית לא אלימה בתקופה זו.

לאחר ארוחת צהריים לפיקניק גיבשנו את המעגל האחרון שלנו כדי לדון בפרטים הן לגבי פעולת המשמר והן על מעצר הסיכון, קראנו את ההנחיות לאי-אלימות, ושיתפנו שיר. ואז היינו מוכנים לעבד עד שערי שדה וולק. הלכנו לאט ובחגיגיות אל השערים עם פעימה בתוף וקול בודד שר זמירה עגומה. הלכנו אל השערים בלב כבד, וזכרנו את אלה שמתו בשביתות מזל"ט וכתוצאה מאלימות שוטרים. חלק מהשלטים שנשאנו היו תמונות של ילדים שנהרגו על ידי מזל"טים, ובהם נאמר "לוחמת מזל"טים של ארה"ב היא טרור".

השריף של מחוז ג'ונו היה בשער עם כמה מסגניו כשהגענו. היה גם כלב משטרה, שמעולם לא השתמשו בו בעבר.

עמדנו, כמו תמיד, על הדשא מתחת לעץ יפהפה גדול. באדי ושיאן החלו לשיר את שמות קורבנות האלימות הצבאית, והלכו הלוך ושוב בין שם קורבן מזל"ט, ואז את שמה של האישה השחורה שנהרגה על ידי המשטרה במדינה זו. אחרי כל שם הקהל הגיב בשירה, "אנחנו זוכרים אותך" ומכת תוף אחת.

אחרי שהאזינו לשמות במשך כמה דקות, אלה מאיתנו שעמדו להסתכן במעצר ירדנו מהכביש. לאט לאט הלכנו לכיוון השער בתחושת הכאב לחיות תחת ממשלה שיכולה לבצע את המעשים האלה על שמנו. לקחנו צעד אחד לבסיס ונלקחנו מיד למעצר, אזוקו והוכנסנו לניידת משטרה.

אזוקנו מלפנים, קיבלנו שקית אוכל ברגע שהגענו לכלא, עובדו ושוחררו תוך כארבע שעות. נעצרנו על הפרות סדר וגם קיבלנו ציטוט בגין הסגת גבול. יש לנו תאריך בית משפט בתאריך ספטמבר 30. העצורים היו בוני בלוק, קסנדרה דיקסון, ג'ויס אלוונגר, ג'וי פירסט, ג'ים מרפי, פיל רונקל, מרי בת 'שלאגהק, טיילר שיפר ודון טימרמן.

למרות שזה היה אחד המעצרים הקלים ביותר שעברתי, בכל זאת זה הרגיש כמו פעולה עוצמתית. שמונת הימים השלמים נבנו לפעולה זו שבה הצלחנו ליצור את הקשר באמת בין אלימות צבאית בבית ומחוצה לה. הגיע הזמן לפעולה אמיתית ולשינוי אמיתי במדיניות בנוגע ללוחמת מזל"טים ואלימות משטרתית. אנחנו לא יכולים, לא ננוח עד שיהיה לנו שלום וצדק. תן לו לזרוח! ונמשיך לעבוד.

השאירו תגובה

אירועים נגד מלחמה
עזרו לנו לצמוח

תורמים קטנים ממשיכים לנו להמשיך

אם תבחר לתרום תרומה חוזרת של לפחות $15 לחודש, תוכל לבחור מתנת תודה. אנו מודים לתורמים החוזרים שלנו באתר האינטרנט שלנו.