Recenzija: Korijeni otpora, Rivera Sun

Sunce, Rivera (2017). Korijeni otpora, El Prado, NM: Podizanje sunčevih zraka.

Recenziju napisao Tom H. Hastings, December 26, 2017.

Rivera Sun izazvala je veliku pometnju u relativno malom, ali strastvenom svijetu nenasilnog otpora sa svojom ekstrapolativnom fikcijom 2013, Pobuna maslačaka i opet s njezinim čarobnim romanom 2016, Put između, Njezin najnoviji, Korijeni otpora, na dva je načina popularna ranija nastojanja, što je najupečatljivije, Sunčevo daleko sofisticiranije tkanje najvažnijih, a često i tajnih elemenata teorije i prakse strateškog nenasilja, neprimjetno daje zaplet koji čitatelja privlači.

Potpuno otkrivanje: Sun je prijatelj i kolega u nacionalnoj i međunarodnoj zajednici onih koji obrazuju, obučavaju i prakticiraju nenasilne kampanje. Pozitivno sam pregledao gore spomenuta djela i dva puta smo je (moji studenti i ja) dovodili da govori i trenira na našem sveučilištu. Bio sam rani čitatelj rukopisa prvog dijela ove knjige. Bit će to jedan od obaveznih tekstova na mom ljetnom tečaju, Peace Novels. Poput druge moje omiljene spisateljice fantastike, Barbare Kingsolver, i Sun piše angažirano i svoj narativ pakira akcijskim glagolima koji otvaraju oči i blistavim figurama govora, kao i onim završecima poglavlja koji vise na litici zbog kojih je nemoguće prestati čitati.

Čitatelju se savjetuje da pročita prethodnik, Pobuna maslačaka, ako je moguće, tako su svi likovi i ishod te priče poznati na početku ove nove knjige. Priča ove knjige može stajati sama, ali zašto se prevariti?

Radnja započinje nakon pobune maslačka - inačice moći ljudi na neki način slične onoj koja je svrgla Ferdinanda Marcosa na Filipine 1986. - uspješno je srušila korumpiranu i nasilnu administraciju. Tijekom masovne proslave te pobjede, neopravdani napad dronom poklao je mnoge, uključujući jednog od starijih vođa Pobune maslačka, majku jednog od dva mlada vođe. Nakon razdoblja žalovanja, koje je nesebično "vodio" privremeni predsjednik, vodstvo Pobune maslačka ne vidi legitimne promjene u stopama siromaštva, zagađivanju ekstraktivnih industrija i drugim socijalnim problemima. Isključivanje jednog elitnog vođe, shvate, nije dovoljno.

Budući da se organiziraju kako bi se pozabavili ovim problemom, gurajući glavni dio saveznog zakonodavstva namijenjenog radikalnom ublažavanju nekih hitnih problema, skrivene sile organiziraju uništenje pokreta na nekoliko načina. U svakom trenutku Sunce realno stvara probleme i rješenja, produbljuje probleme, sve više kreativne riposte. Njezino razumijevanje onoga što se doista događa objašnjava njezinu priču o tome što se doista može dogoditi.

Bez isjeckanog pedantnog sunca vješto isprepliće objašnjenja teorija strateškog nenasilja, čineći roman nastavnim alatom. Neki od izazova u stvarnim životnim kampanjama koje uspijeva prenijeti u svoju naraciju uključuju, ali nisu ograničeni na: mainstream medije, regrutiranje, taktičko sekvenciranje, hakiranje tehnologije, nasilne bokove, sistematsku suradnju, deeskalaciju, spol, generacijsko otuđenje, glasine kontrola, lažna vijest, očuvanje pokreta pod brutalnom represijom, agenti provokatori, romantično miješanje, vođstvo u vođstvo, koalicijska koherentnost, donošenje odluka, nenasilna disciplina, paljenje vatre i transparentnost.

Ako ste muškarac odrastao u SAD-u, možda biste željeli pročitati ovu knjigu na privatnom mjestu tako da nitko ne može vidjeti vremena na koja biste mogli približiti plakanje zbog jasnoće savjesti i boli pritisaka koji su neraskidivo isprepleteni u životima pobunjenika , Sunce ih dovodi u život i njihovi životi postaju važni, s događajima koji se tako brzo okreću da u nekom trenutku samo ostajete budni i čitate prošlo vrijeme za spavanje.

Sa svojim podcijenjenim humorom koji pruža olakšanje od teških aneurizma, možemo se opet i više nasmijati ili se smijati. Primjerice, volio sam ovaj odlomak, kasno u knjizi jer smo stekli poznavanje tolikih likova, uključujući i cijelu javnu osnovnu školu koja je tako dobro obučena u nenasilnom otporu, zatražili su pomoć od lokalne policije da isele neprijateljske privatizatore privatnih korporacija:

Načelnik policije zlovoljno je zurio u učenike, učitelje i obitelji i uzdahnuo. Poštovao je Idah Robbins, ali je izazvala nevolje za pravdom kao omiljeni koktel nakon posla. Ponekad je poželio da ima normalan hobi kao što je hekanje ili trčanje maratona.

Naplaćena kao "Druga knjiga trilogije o maslačku", ova me nadaje da će Sunce uskoro izbaciti treću knjigu i možda će nam, poput Douglasa Adamsa, jednog dana dati knjige četiri i pet trilogije.

~ ~ pregledao Tom H. Hastings, docent za rješavanje sukoba, Državno sveučilište u Portlandu.

Jedan odgovor